Sunday, May 30, 2010

Saja Suka-Suka.....



* kisah ini diemailkan oleh seorang kawan kepada ku...tak tahan gelak aku membacanya..aku copy paste dan paparkan di blog ku ini untuk tatapan korang..hehehe...pstt..hanya utk bacaan 18 tahun keatas ok..hehehehe........




Di sebuah Rumah Setinggan tinggallah sebuah keluarga dengan seorang anak lelaki, si Apit.
Pada suatu malam si Papa nak menunaikan tanggungjawap kepada siMama.

" Sayang , abang nak lagi, Yang". Pelawa si Papa disertai nafas ghairah.

"Ya bang... tengok dulu si Apit, dah tidur ke belum?"

Jawab siMama penuh kerinduan. Mendapat lampu hijau, si Papa terus teriak.

"Pit... dah tidur kau pit?." "belum Papa... tengah baca buku." "Sudah...esok saja, dah malam, tidur!!!!"

Perintah siPapa dengan tegas Kira kira 10 minit kemudian, si Papa teriak lagi.

"Pit.... dah tidur kau Pit? "Belum...."

Si Papa mengemaskan ikatan kain pelikat lalu keluar memarahi dan memukul si Apit.

"Disuruh tidur....tidurlah! !!" sehingga kening siApit benjol.

Esoknya di sekolah si Apit ditanya oleh gurunya, tentang benjol di keningnya. Berceritalah si Apit dari awal sampai dia dipukul papanya. Lalu gurunya pun mengajar Apit

"Malam nanti..kalau ditanya lagi,kamu diam saja....ya." "Ya....cikgu" . jawab si Apit.

Malam tu, dia terdengar Papanya bersembang dengan Mamanya.

" Sayang , apa kata kita ke syurga lagi."

"Ya bang.....tengok dulu si Apit, dah tidur ke belum"

"Pit.....dah tidur kau Pit?.Si Apit teringat pesanan gurunya, maka dia diam saja, daripada kena benjol lagi, dia pura-pura tidur.

"Apit....dah tidur kau Pit?" ulang Papanya.

Apit tetap diam. Kerana tidak ada jawapan, maka Papanya terus mematikan lampu.. jadilah gelap gelita. Si Apit ketakutan setengah mati, tapi daripada benjol, dia menahan ketakutannya.

Terjadilah 'pertarungan' antara Papa dan Mama yang tidak diketahui oleh si Apit. Tak lama kemudian Apit terdengar suara Papanya..

"Yang...abang nak keluar ni", termengah²

"Ya Bang .. kita keluar sama-sama", dia dengar suara Mamanya menjawab.

Dengan segera si Apit bangkit dan berteriak sekuat hati; "Apit nak ikutt.. Apit nak ikuuttt"

Esoknya....kepala Apit BENJOL lagi .......




** kesian c apit kan...sungguh 'kejam' c papa itew......huhuhu....kalo akulah c apit itu..sudah ku tipon Tele-dera..huk..huk.."

2 comments:

  1. ini gurauan org dah kawen. yg masih teruna macam saya tersipu malu pula membacanya. hahahaha

    ReplyDelete
  2. ye ke tersipu-sipu?????
    hehehehehehe.....

    ReplyDelete