Thursday, April 15, 2010

PISANG 2 KALI BERBUAH????.....

alkisahnya di satu pagi yang tak berapa nak nyaman.....

hari ni pepagi lagi aku dah tercongok kat post opis dgn satu tujuan....

nak renew driving licence aku ni haa....ari ni due datenya...asik tertangguh je.....

dgn langkah penuh tak bergaya aku terkedek-kedek masuk post opis tu...amik no Q....

hmm...takdo owang....aku giliran yg ke 2.

blom sempat duduk no aku dah di panggil...


" dik,kalo akak nak wat 2 tawon brp RM kena?"

" 62 hinggit kak..tak lebih x kurang"

hek eleh...wat lawak plak adik pos ni pepagi buta ni.....

hmmm.....baik aku wat 2 thn trus...senang..


" okeh..wat akak 2 tahun trus"

aku amik purse aku....dgn bangganya mengeluarkan note 50 ngan 10....

pas tu.......aikk?????


byk tu je ada?hatta singgit pon takde dlm purse brand 'Bonia' aku nih....

syiling??....huhuhu syiling pon ilekk....


haddoiiii......pisang dah berbuah 2 kali lah ni ye......


dgn muke seposen aku pon cakap ngan adik pos tu...


" dik...duit X cukup lagi 2 hinggit la....akak g cucuk jap k..."


nasib baik ATM just rite the korner jer...huhuhu...

aku pon tergesa-gesa berlalu meninggalkan adik pos tu yg tersenyum kelat.....

dan...bile aku kembali dgn membawa note RM 50...muke adik pos tu bengkek jerk....

dgn senyum tak brp nak manis adik pos tu menghulurkan baki RM 48 kat aku.

hmmm....akak mintak mahap lah wahai adik pos wei....

semenjak 2 menjak ni akak asik terlufe je nak 'penuhkan' purse 'bonia' akak ni...hehehehehe....

sekian, trima kasih....

No comments:

Post a Comment