Monday, April 12, 2010

'Kebun Sayur' Kami...



Pokok Terung kami....

note : sangkar besi terpaksa diletakkan sebagai langkah2 keselamatan drp dikorek oleh 3 sekawan : PuTeh, jiBam & meeLo...





Taraaa..inilah dia ‘kebun sayur’ mr suami…

Hehehe..mr suami memang minat bercucuk tanam dan ‘tangannya’
memang agak menjadik kalo tanam sesuatu….agaknya mewarisi kepakaran ayah mentua ku yg tersayang itew....hehehe



Namun..disebabkan umah kami ni tak berapa nak ada tanah untuk diusehekan..kalu ada tanah pon adalah ‘sekangkang puteh’ je kat tepi car porch aku tu….maka jadiklah kebun sayur yang sebegini rope ye tuan-tuan dan puan-puan…


ni lah..pokok kacang bendi kami yg idup segan mati lak tak moo..


Mr suami tanam 2 jenis..1 kacang bendi satu lagi terung..tapi yang kacang bendi tu macam idup segan mati tak mau jerk..huhuhu..




Yang terung ni pulak subur kemain..hehe kami hanya menunggu masa je nak petik hasilnya nanti..huah..huah..

Hmm..nampaknya kami tak payah beli sayurlah utk sementara waktu ni..habiskan apa yang ada ni dulu…siang malam pagi petang..terung..terung..terung..huhuhu..


Note : mr suami ada gak tanam 2 batang pokok duku kat depan pintu pagar umah kami ni….huhu tak taulah camane....nampak cam terbantut je tumbesarannya…

nilah...2 batang pokok duku kami yang agak terbantut tumbesarannya...





Tunggulah 5 tahun lagi kalo pokok duku ni panjang umur & berbuah aku jemput sume pakat makan buah duku ni .…

ni pure ‘duku terengganu’ okey.. muahahahahaha...( ketawa keji seorag pemblogger amatur..huhuhu)


Sekian, terima kasih.

2 comments:

  1. Lyn : aku rajin menanam??hmm..tak kose aku weh...semua tu usehe yg jitu & padu laki aku...aku tolong tengok ngan tolong makan jer..hehehe..

    ReplyDelete