Saturday, May 8, 2010

B.E.N.G.A.N.G...

Terkadang manusia ini memang susah untuk dimengertikan.sementelah kalau ada yang berperasaan hanya mereka yang bagus.hanya mereka yang terbaik.dan…hanya mereka yang subur…

???


Subur?? Hmm ini merujuk kepada jumlah anak yang dipunyai memasing okey…

Hidup ni cenggitulah…dulu bile tak kawin asyik ditanya…

“nape ek ko tak kawin lagi ? tak laku ek??

Menyirap je darah aku ni weh… dia tak tau ke aku ngan mr suami ni bercinto dah sampai peringkat jubli emass???




aku senantiasa berdoa agar perkahwinan kami berkekalan hingga ke hujung nyawa...aminnn..


Pas tu bile dah kawin…soklan cepuemas ni pulak yang ditanya oleh mereka yg tak penah berpuas ati dgn orang lain…

“ nape ek ko ni tak beranak-beranak lagi…mandul ek??

Celaka & @#$%^&!~()*& sungguh mulut-mulut manusia yang kuang hajor ni…ikutkan hati nak je aku cilikan mulut mereka yg takde insurans nih..baru puas ati aku..

Apa mereka ingat ni sume kehendak aku ke? Ni semua urusan ALLAH. Kalo aku dah pon ‘usehe’ siang malam pagi petang( wow…adakah ini penangan Jamu Mak Dara & Pak Dara..hik..hik..hik ) pegi ikhtiar sana-sini tapi kalo takde rezeki..apa aku nak buat??aku redha je lah..huhuhu…ni sesedap rasa & pasti sedap jer tuduh aku mandul walhal doctor pon tak penah declare aku mandul…woiii..aku pernah pregnant 2 kali Ok. ….cume takde rejeki..half way jerk…huhuhuhu…

adakah kerana aku belum dikurniakan cahayamata aku kena mengasingkan diri dari masyarakat?hari-hari kena dengar umpat keji orang?( nak-nak kalo time blk kg..akan adalah mulut-mulut manusia yg prasan dia tu dah cukup sempurna hanya kerana dah banyak kali
beranak…come on lah..ko tak sedar ke yg ko tu gelojoh yg amat..takde keje lain nak wat hari-hari asyik wat anak jerk..muehehehehe...)

adakah hari-hari aku kena meratap nasib aku nih?.....life must goes on..OK…
ALLAH maha Mengetahui apa yang TERBAIK untuk HambaNYA….kalo dah sampai masa DIA nak bagi, lambat atau cepat bukan persoalannya lagi.dan kalo DIA nak amik balik apa yang dia dah bagi pon sekelip mata pon boleh…


kepada mereka yang mengata itu…jangan ko ingat mentang-mentang anak-anak korang dah berderet-deret nasib korang bile tua nanti terbela tau…tu ha yang ramai-ramai & bersepah kat umah kebajikan/org tua tu apa ko ingat depa tu sume mandul??anak berdret-dret tau tak...ntah-ntah alih-alih korang plaks yg ada tercongoks kat rumah orang-orang tua itew...camno tu?….pas tu terhegeh-hegeh plaks datang umah aku mintak beras…....kwang..kwang…kwang…


sekian sahaja catatan tak puas ati ku nih..huhuhu…sekadar melepaskan apa yang terbuku di hati ku ini..sob..sob..


Ya ALLAH Ya Tuhanku..Yang Maha Mengasihani..tabahkan hati hambamu ini..aminnn....



sekian, trima kaseh,adios,amigos,dun kill babies & animals…roger & out…

Nota : malam makin larut..kain baju x kemas lagi.esok aku ngan mr suami nak g vacation.kami nak sambut birthday aku kali ni kat tempat yg sejuk c kit sambil bercuti merehatkan minda....oh...indahnya dunia ini.....Cameron Highlands...tunggu kedatangan kami ye...













No comments:

Post a Comment