Saturday, March 13, 2010

Aku Rindu Pada Mereka....





Arwah ibu...



Hari Raya 1993...






Ayah & Bonda ku Yang Tercinta



Allahyarham Wok Bin Ahmad ( 1914-1999 )



Allahyarhamah Teh Binti Jusoh ( 1936-1997 )





Aku Masa Umur 1 Tahun..cute kan??hehehe




Sebahagian Dari Keluarga Besar Kami



Kenangan Terindah - 1991




Setiap kali aku mendengar lagu ( nyanyian Ramlah Ram )ini airmata ku pasti berjurai-jurai.hati aku akan jadi pilu..amat pilu.terbayang-bayang kenangan ketika ayah bonda ku masih ada.tapi kini semua itu tinggal kenangan.dan rumah pusaka yang ditinggalkan hanya menunggu masa untuk rebah menyembah bumi.....kalaulah aku dapat mengundurkan putaran masa ini.....


Al Fatihah untuk arwah ayah dan bonda ku yang mesra dengan panggilan 'Chek' dikalangan anak-anaknya...moga roh mereka berada bersama orang-orang soleh dan diredhai Allah S.W.T..amin...






Masih ada lagi rumah lama tinggalan ayahanda
Bila aku pulang
Masih lagi terbayang lakumu
Rasa wangi lagi haruman mu itu
Keringat ayah di kamar yang tinggal…
Ibu
Aku telah dimilikki
Jauh ku tinggalkan desa ini
Pusara mu ku siram ku rasakan aku di restui
Apa yang kau berikan aku kini rasa di sayangi
Pulang abang pulang saudaraku
Masih hijau di desa mu ini
Bayu masih seperti dahulu hujan rintik di hias pelangi..

Ku pohon ampunmu
Pinta ibu tidakku tunaikan
Ku tinggalkan jua
Desa ibu yang amat ku cinta
Harus ku ikuti
Tempat ku berpayung
Selepas kau pergi kami yang tertinggal
Saudara ku dengar nyanyianku
Kalau boleh
Pulanglah selalu….




dan di petang Sabtu yg hening ini airmata ku tumpah lagi....

No comments:

Post a Comment