Friday, March 12, 2010

Aku, Pekerjaanku & Realiti Hidup Ini...

Kat Sinilah tempat aku carik makan.....


Diam tak diam dah 13 tahun aku bekerja di firma ini.Firma yang satu masa dulu yang hanya mempunyai staff tidak sampai pon 10 orang tapi skang ni dah mencecah 30 orang. Firma yang satu masa dulu hanya menyewa tapi sekarang sudah ada bangunan milikan sendiri.hmm..memang satu perkembangan yang memberangsangkan.

Dan aku pon dari seorang yang hanya mampu menahan taxi ( bas takdo route lagi masa tu kat kawasan aku tinggal tu ..huhuhu) ataupon dihantar oleh Mr Suami ke pejabat telah mampu ‘mendrivekan’ diri sendiri menggunakan kereta yang diberikan oleh pihak syarikat semenjak 6 tahun yang lampau untuk kegunaan aku.

Alhamdulillah…syukur ke hadrat Ilahi.itu rezeki namanya dan itu juga petanda yang kehadiranku disini dihargai oleh Boss-Boss aku. Dan aku masih lagi setia di sini.Setia berkhidmat di sini. Menghambakan diri kepada rutin harian.Mengabdikan diri ( sila jangan anggap sebagai hamba abdi k..ni bukan zaman Kunta Kinte ) kepada 3 orang Boss yang berbeza karenah dan perangai.Yang berbeza kemahuan & kehendak.Yang sama sekali juga berbeza paras dan rupa.erkk?? Sesekali terlintas di fikiran..rasa cam nak ubah selera.ubah angin.ubah mood.tapi…sehingga ke saat aku tulis entry nih..aku tetap di sini.

Dan selagi khidmat aku masih diperlukan aku akan tetap di sini. ( jangan anggap aku tak wat backup k..hehe kalo aku nak blah dari sini bebila pon bleh..memang dah ada kojo yg menunggu..tapi kena bagi notis 2 bulan dulu maaa….)

Kerja..kerja..kerja…..
Kalo x keje camane nak shopping sakan..nak enjoy..nak g nonton wayang selalu..ye dok..kalo x keje camane nak bayar utang, nak bayar segala bagai bil tu ha…dan yang paling penting sejak dulu lagi aku memang suke pegang duit aku sendirik..titik peluh aku sendirikk..Tapi duit dari Mr Suami tetap jadi habuan aku jugak..hehehe..jgn marah ek Bang.. bak kata kita masa zaman bercinto dedulu..

“Bile kita kawin nanti..urusan ekonomi rumahtangga kena wat betul-betul.jgn boros k.kena wat budget every month. Kalo x wat gitu nanti kita over belanja lak...pas tu bla.bla..bla...”

Memang masa kitaorang mula-mula kawin dulu serba serbi kekurangan. Gaji kecik, umah pon kecik, serba serbi kecik lah. Cuma aku je yg makin lama makin besau..hehehe..Mr Suami pon dulu maintain jer skang ni..hmm.......no comment..hehehe..takpelah….tu tandanya aku masak SODAP tuuu… dan sekarang alhamdulillah kehidupan kami berjalan lancar.Rumah pon dah duduk umah sendirik.nak kata besau takdolah besau cuma teres 2 tingkat ada 4 bilik. kalo setakat adik beradik,sedara mara & kengkawan datang bertandang nak bermalam tu no hal lah...takdolah nak duduk berhimpit-himpit kan..mcm umah yg kami sewa dulu..kecik gilerr weeii..



“Hmm….ye lah bang..susah sama susah..senang sama senang TAPI kan Bang…duit Abang maknanya Duit Ida jugak..and then Duit Ida….Duit Idalah..tak mo bagi kat sesapa pon hahahahaha……..
( sila abaikan ayat-ayat terakhir itu kerana aku tak sekejam itu ok….)

Sekian, terima kasih….



No comments:

Post a Comment